5 Sätt att förbättra ditt innehåll och marknadsföra det

Guider

Skapande av innehåll kan övervägas ur olika synvinklar. En del av innehållet som skapas, skapas specifikt för användare och publik, medan annat innehåll skapas enbart för sökmotorerna.

Har du bra innehåll kan det locka stora mängder besökare till din webbplats, som hjälper användarna och som i sin tur bygger förtroende för din publik.

När det gäller innehållsmarknadsföring bör kvalitet prioriteras snarare än kvantitet. Innehåll ska produceras främst för användarna, är det bra för dem kommer det att bli bra för sökmotorerna.

 När du producerar ditt innehåll, överväga att hålla det unikt, användbart och nytt. Ditt innehåll bör också vara relevant för att locka fler delningar (på sociala medier och liknande) och länkningar.

Innan du skapar innehåll ska du förstå dina användare och vad de behöver för att hålla dem nöjda. Se till att ditt innehåll är unikt och försök att skapa material som verkligen svarar på eventuella frågor som din publik kan tänkas ha.

 

1. Toppinnehåll

Att vara en topputvecklare för webbinnehåll kommer med lite erfarenhet och tar kontroll över innehållsmarknadsföring som en allmänhet. För att hålla användarna intresserade måste du skapa innehåll på sidor som har höga utgångsfrekvenser eller avvisningsfrekvenser. Avvisningsfrekvensen hjälper till att mäta antalet användare eller besökare som besökte en viss sida och lämnat utan att kontrollera någon annan sida. Exit-priserna hjälper till att mäta antalet användare som besökte den givna sidan, sedan lämnade din webbplats men hade en chans att bläddra bland andra sidor före den givna sidan.

Optimering av innehållet på sidor som har låga genomsnittstider per sida och höga besök håller alltid användarna intresserade. Leta alltid efter trenden med innehåll på de översta sidorna för att få idéer om vad du ska utveckla innehåll, mestadels ämnet att fokusera på en viss tid.

Innan du skapar innehåll bör du överväga att kolla på de översta sidorna för att få en uppfattning om vad som trender vid en viss tidsram.

2. Målsidor

Besökarna spelar en nyckelroll i omvandlingen efter att ha besökt målsidorna. Målsidor är där dina användare startar sitt äventyr på din webbplats. Det bästa innehållet bör dock inte ignoreras. Rapporter om målsidorna finns under målsidorna, en ikon som står under beteendet.

Målsidan hjälper utvecklare av webbinnehåll att lära sig principerna som finns på de bästa sidorna och att tillämpa de metoder som lärts på de nedre sidorna. Besök sidorna med låga omvandlingsfrekvenser eller höga avvisningsfrekvenser och åtgärda de problem som du kan hitta på dessa sidor. Utvärdera även sidofältet med orelaterat innehåll och innehållet på sidor med hög avvisningsfrekvens.

För att vara säker, bryt ner trafiken efter källan innan du börjar utvärdera de övre och nedre sidorna. Öka omvandlingsfrekvensen på sidor som redan skapar trafik, och du har uppnått snabba vinster i din SEO-kampanj.

3. Avsluta sidor

Skapande av innehåll kring olika ämnen kanske inte är så värdefullt för din webbplats. Till exempel kan en besökare besöka din webbplats, som innehåll från ett visst nyckelord, gå igenom nästa produkt, klicka på den och lämna webbplatsen. Det kommer att överträffa din webbplats, även om den hade rankats högst för ett visst sökord.

Rapporten Exit Pages hjälper en utvecklare att hitta sidorna som driver bort trafik. Att skapa ett nära relaterat innehåll hjälper en att spåra attraktivt innehåll för användarna och det som driver dem bort. Om dina topputgångssidor och de översta målsidorna av någon slump är desamma är du i en bra position för att öka konverteringarna på din webbplats.

4. Besökarnas flöde

Besökarnas flöde är mycket kategoriskt och innehåller några kolumner. Den första kolumnen i besökarens flöde anger var en användare kom in på webbplatsen. Den andra kolumnen visar målsidan. Olika block i besökarens flöde är förbundna med blå linjer, där tjockleken på den blå linjen visar antalet besökare som följer den vägen. Besökarens flöde innehåller också en röd linje som indikerar en punkt där användaren släppte av.

För att öka konverteringarna, identifiera den punkt där besökarna lämnar och producera innehåll som kan replikeras med besökarens flöde. Överväg också att länka dina framstående sidor till andra sidor för att bygga upp användarupplevelsen och ett bättre flöde. Tillbringa alltid lite tid på att övervaka hur dina användare interagerar med sidorna på din webbplats och innehållet för att få en effektiv SEO-kampanj.

5. Pingvinverktyget

Webbinnehållsutvecklare bör skapa innehåll för användarnas och besökarnas fördel, snarare än för Googles skull. Skapa innehåll som ger ditt målgrupp, kunder och läsare mervärde. De ovan diskuterade punkterna hjälper dig att ha en effektiv SEO-kampanj och ta kontroll över din innehållsmarknadsföring.